Közösségi szolgálat

A közösségi szolgálat

„Ebben az életben nem tehetünk nagy dolgokat. Csak kis dolgokat tehetünk, nagy szeretettel.” (Teréz anya)

50ora

A Köznevelési törvény 2016-tól az érettségi bizonyítvány kiadását 50 óra közösségi szolgálat teljesítéséhez köti így az érettségi a tantárgyi tudás mérésén túl a szociális készségek, a társadalmi érzékenység kialakításában is szerepet játszik.

A program célja, hogy empatikus, felelősségteljes, aktív állampolgárok kerüljenek ki az iskolákból, akik nemcsak felismerik, hogy hol tudnak tenni a társadalom jobbításáért, de tesznek is érte.

Tantestületünk már a törvény életbe lépése előtt fontosnak tartotta a fenti szempontokat. Így mi 2009-ben az elsők között csatlakoztunk a Demokratikus Ifjúságért Alapítvány Szociális érzékenységre nevelés elnevezésű projektjéhez, melyben az iskola falának graffiti-mentesítése volt az első ilyen programunk.

50ora_2

A diákok 8 terület (egészségügyi; szociális és jótékonysági; oktatási; kulturális és közösségi; környezet- és természetvédelemi; katasztrófavédelmi; közös sport- és szabadidős tevékenység óvodáskorú, sajátos nevelési igényű gyermekek-kel, továbbá idős emberekkel; az egyes rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerveknél bűn- és baleset-megelőzési) befogadó intézményei közül választhatnak.

Az iskola közösségi szolgálat szabályzata letölthető: ITT

Azt tapasztaljuk, hogy tanulóink sok élménnyel, tapasztalattal lettek gazdagabbak, ezt többen meg is fogalmazták:

„A IV. kerületi Nagycsaládos Egyesületben Dyekiss Máriának, a Karitász vezetőjének segítettünk. Feladataink közé tartozott a templom belső kertjének felásása, költözködés, raktárrendezés és adományosztás is. Elég sokféle feladatok kaptunk. Végzősökként a legtöbb közösségszolgálati órát itt gyűjtöttük össze.

Hatalmas elégedettség és büszkeség töltött el minket minden alkalommal, amikor ott lehettünk. Ugyanis ezzel sokat segítettünk, örömet szereztünk egy tucat családnak, köztük időseknek és fiataloknak egyaránt.”

Balatoni Dániel és Pirk Bence 13.c

„2014 októberében kezdtem el a közösségi szolgálatomat a Civil Rádiózásért Alapítványnál. Munkám során rengeteg érdekességgel, számos híres emberrel találkoztam. Kiemelném Nemes Jeles László filmrendezőt, akivel még a Golden Globe-díj átadása után ismerkedhettem meg. Egy végtelenül rendes, érdekes személyiség. De ugyancsak szimpatikus volt nekem Gundel Takács Gábor vagy Vágó István is. A legmeglepőbb és számomra a legközvetlenebb Kerekes József színész volt, akivel egy hosszabb interjút is készíthettem. Feszélyezetlen stílusa, az emberekhez és az élethez való viszonya pozitív példa lehet bárki számára.

Az itt eltöltött 50 óra után úgy döntöttem, hogy továbbra is a rádiónál maradok. A közösség rendkívül befogadó, kitűnő társaság. Az itt töltött idő rendkívül ösztönzően hat rám.”

Kemény Dániel 10.b

„Albertirsán a volt iskolámban, a Tessedik Sámuel Általános Iskolában segítek a volt osztályfőnökömnek a földrajz-szakkör megtartásában. Bár még kilencedikesként nem rég kezdtem a közösségi szolgálatot, de már most pozitívak a tapasztalataim. A gyerekek, akik a szakkörre járnak, nagyon élvezik és számomra is érdekes a dolgokat a másik oldalról látni.

Az eddigi szakkörön többféle tevékenységet végezhettem. A szertár rendezése után komolyabb feladatokkal is megbíztak. Tartottam előadást Németországról, de a legjobban a Seterra internetes oldal online térképes kvízjátékának a vezetése tetszett.”

Kőhegyi Attila 9.a

„Én a közösségi szolgálatomat a Helperek Önkéntes Segítők Közhasznú Egyesületénél teljesítettem. Ez a szervezet fesztiválokon nyújt egészségügyi ellátást. Itt elsősegély-járőrként tevékenykedtem.

Azért választottam ezt, mert fontosnak tartom a más embereknek nyújtott önzetlen segítést. Nagyon élveztem, rengeteget tanultam, sok barátot szereztem, és most része vagyok egy nagyon jó társaságnak.

Bár teljesítettem a kötelező 50 órát, de folytatom a részvételt, mert szeretem ezt csinálni.

Tudom ajánlani mindenkinek!”

Tóth Arnold 12.b

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.